VOP / Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto VOP upravují smluvní vztahy mezi Kontra s.r.o., se sídlem Svatoplukova 5, 784 01 Červenka, IČO: 09204156, nezapsaná jako plátce DPH, (dále jen „Poskytovatel“), a zákazníky – pronajímateli a dalšími klienty (dále jen „Klient“).
1.2. VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy/objednávky uzavírané na dálku i mimo provozovnu. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před těmito VOP. (Pravidla začlenění obchodních podmínek vyplývají z § 1751 občanského zákoníku.).
1.3. Kontakty: e-mail: info@kontracz.cz, webové stránky: kontracz.cz.

2. Definice a služby

2.1. Služby:
a) zajištění a správa pronájmu,
b) prevence a řešení platební nekázně nájemců,
c) administrativní a právní podpora pronajímatelů (výzvy, podání),
d) příprava dokumentace (smlouvy, dodatky, předávací protokoly),
e) jednorázové zásahy: vyklizení/vystěhování, součinnost v exekučních řízeních, ad hoc právní servis, nouzové zásahy,
f) konzultace.
2.2. Klient-Spotřebitel je fyzická osoba nejednající v rámci podnikání; Klient-Podnikatel je osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti.

3. Objednávka a uzavření smlouvy

3.1. Prezentace služeb na webu je výzvou k podání nabídky. Smlouva vzniká potvrzením objednávky Poskytovatelem (e-mailem) nebo započetím poskytování služby, podle toho, co nastane dříve.
3.2. Před odesláním objednávky má Klient možnost kontrolovat a opravovat údaje.
3.3. Klient odpovídá za správnost poskytnutých údajů; nesprávné údaje mohou ovlivnit termíny i cenu.

4. Ceny, tarify a platební podmínky

4.1. Tarify předplatného (měsíčně): Základní 300 Kč, Optimum 400 Kč, Maxi 600 Kč.
4.2. Jednorázové zásahy – variabilní ceník: ceny se stanovují individuální nabídkou s ohledem na lokalitu, složitost, časovou náročnost a termín (např. vyklizení/vystěhování, exekuční agenda, právní servis ad hoc, nouzové zásahy).
4.3. Způsoby platby: bankovní převod; platební brána Stripe (jednorázové i opakované platby). Opakované platby probíhají dle zvoleného tarifu (měsíčně), přičemž mohou vyžadovat SCA (silné ověření zákazníka) podle PSD2; zejména při založení či změně platební metody nebo při některých obnovách.
4.4. Automatická obnova (výchozí ZAPNUTO): volbou tarifu Klient uděluje souhlas s opakovaným účtováním přes Stripe do doby zrušení (viz čl. 7). U opakovaných plateb Stripe automaticky žádá dostupné SCA výjimky; o finálním požadavku na ověření rozhoduje banka držitele karty a v některých případech může být nutné „přivést“ Klienta zpět k ověření (on-session).
4.5. Splatnost: standardně do [14] dnů od vystavení; u předplatného a jednorázových zásahů zpravidla předem. Při prodlení lze účtovat zákonný úrok a smluvní pokutu [0,05 %] denně (u podnikatelů).
4.6. Daňový doklad (faktura) je zasílán elektronicky na e-mail Klienta (v případě vyžádání).

5. Poskytování služeb a součinnost

5.1. Rozsah, termíny a výstupy jsou určeny objednávkou/smlouvou a popisem na webu.
5.2. Poskytovatel může pověřit plněním třetí osoby (advokát, technik, stěhovací firma apod.); vůči Klientovi odpovídá, jako by plnil sám.
5.3. Součinnost Klienta: pravdivé a úplné informace, poskytnutí dokumentů a přístupů (prohlídky, předání bytu), dodržení termínů. Nesplnění může vést k přerušení plnění a posunu termínů.
5.4. Charakter plnění: není-li výslovně sjednána garance, má plnění povahu odborné péče, nikoli záruky výsledku (úspěch závisí i na chování nájemce, rozhodování úřadů/soudů).

6. Zvláštní ujednání k jednorázovým zásahům

6.1. Jednorázové zásahy (vyklizení, asistované vystěhování ap.) se provádějí podle právních předpisů a s respektem k právům třetích osob; mohou vyžadovat účast orgánů veřejné moci či soudního exekutora.
6.2. Klient zajišťuje právní titul k zásahu (vlastnictví/právo správy, pravomocné rozhodnutí ap.) a odpovídá za pokyny, které Poskytovateli dává.
6.3. Režijní a materiální náklady (zámky, doprava, sklady) se účtují prokazatelně dle skutečnosti.

7. Doba trvání, předplatné a ukončení

7.1. Smlouva je na dobu určitou/neurčitou dle objednávky.
7.2. Předplatné s automatickým obnovením (Stripe): běží v měsíčních cyklech. Klient může zrušit automatické obnovení kdykoli e-mailem na info@kontracz.cz (nebo přes klientský portál, je-li k dispozici) – doporučeně nejpozději 3 pracovní dny před dalším obdobím, aby se předešlo naúčtování. (Opakované platby a SCA režimy pro obnovy viz Stripe Billing a SCA.)
7.3. Již poskytnuté služby se nevracejí; pokud právo vyžaduje vrácení poměrné části, Poskytovatel ji vrátí.

8. Práva Spotřebitele u smluv na dálku

8.1. Odstoupení do 14 dnů: Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od uzavření. Pokud byla služba s jeho výslovným souhlasem poskytnuta před uplynutím této lhůty a byla plně provedena, právo odstoupit zaniká; bylo-li plnění zahájeno, má Poskytovatel nárok na poměrnou úhradu. (Občanský zákoník § 1829 a výjimky dle § 1837.)
8.2. Jak odstoupit: pošlete jednoznačné prohlášení e-mailem na info@kontracz.cz; Poskytovatel potvrdí přijetí. (Poučení o podmínkách odstoupení a výjimkách viz též informační materiály ČOI.)

9. Reklamace (práva z vad plnění)

9.1. Vady plnění uplatněte bez zbytečného odkladu na info@kontracz.cz s popisem vady a požadovaným řešením.
9.2. Poskytovatel vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní (u Spotřebitelů dle zákonných lhůt).
9.3. U podnikatelů se vylučuje odpovědnost za ušlý zisk a nepřímé/následné škody, není-li způsobeno úmyslně nebo hrubou nedbalostí.

10. Odpovědnost a limitace

10.1. Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou porušením právní povinnosti.
10.2. U podnikatelů je celková náhrada škody limitována do výše odměn zaplacených za posledních [6] měsíců za dotčenou službu; náhrada ušlého zisku a nepřímých škod se vylučuje (kromě úmyslu/hrubé nedbalosti).
10.3. Poskytovatel neodpovídá za prodlení způsobené úřady, soudy, bankami, platební bránou, dodavateli služeb či nesplněním součinnosti Klienta.

11. Platební brána, bezpečnost a SCA

11.1. Platby kartou a opakované platby zajišťuje Stripe. Z důvodu PSD2/SCA může být Klient při některých transakcích vyzván k dodatečnému ověření (např. 3D Secure). U opakovaných plateb Stripe využívá vhodné SCA výjimky; finální posouzení je na bance držitele karty a v některých případech může být potřeba znovu ověřit platbu „on-session“.

12. Ochrana osobních údajů

12.1. Poskytovatel je správcem osobních údajů dle GDPR a zákona č. 110/2019 Sb. Informace o zpracování (účely, právní tituly, doby uchování, příjemci včetně poskytovatele platební brány) jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů: https://kontracz.cz/ochrana-osobnich-udaju/. (Obecná úprava GDPR – Nařízení (EU) 2016/679.)
12.2. Informace o cookies: https://kontracz.cz/cookies/.

13. Duševní vlastnictví

13.1. Materiály vytvořené Poskytovatelem (vzory smluv, checklisty, metodiky, texty) jsou autorskými díly. Klient získává nevýhradní licenci v rozsahu nezbytném pro účel smlouvy; další užití (šíření/prodej/poskytnutí třetím osobám) vyžaduje souhlas.

14. Mimosoudní řešení sporů (ADR) – Spotřebitel

14.1. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI) – info a postupy na adr.coi.cz; informaci je podnikatel povinen uvádět na webu a v obchodních podmínkách. Platforma EU ODR je dostupná na ec.europa.eu/consumers/odr.

15. Doručování

15.1. Smluvní strany si doručují elektronicky: Poskytovateli na info@kontracz.cz, Klientovi na kontakty uvedené v objednávce/účtu.

16. Vyšší moc

16.1. Za vyšší moc se považují události mimo rozumnou kontrolu (výpadky sítí, zásahy orgánů moci, živelní události ap.). Po dobu trvání vyšší moci se povinnosti pozastavují.

17. Postoupení a změny VOP

17.1. Poskytovatel může postoupit pohledávky za Klientem třetí osobě; o postoupení Klienta informuje.
17.2. Poskytovatel může VOP přiměřeně měnit (např. změny práva, platebních řešení, rozsahu služeb). Nová verze je účinná zveřejněním na webu a oznámením stávajícím Klientům s přiměřeným předstihem; u předplatného min. 15 dní s právem bezplatné výpovědi do účinnosti změn.

18. Závěrečná ustanovení

18.1. Právní vztahy se řídí právem České republiky; u spotřebitelských vztahů tím nejsou dotčena kogentní práva Spotřebitele.
18.2. Pro spory s podnikateli se sjednává místní příslušnost soudu dle sídla Poskytovatele.
18.3. Neplatnost/zdánlivost jednotlivého ustanovení nemá vliv na ostatní ujednání.
18.4. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem uvedeným v záhlaví a nahrazují předchozí verze.

Tyto podmínky jsou platné od 1.1.2024 a jsou uvedené na webu kontracz.cz.

COPYRIGHT © Kontra s.r.o.